Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Posem en marxa, per segona vegada, l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, #InformeES. L’objectiu d’aquest Informe és actualitzar la lectura de la realitat de la professió a Catalunya.

Amb aquesta segona edició, la nostra voluntat és consolidar aquesta iniciativa i poder començar a dibuixar l’evolució de la professió, a través d’uns indicadors comparables.

Totes les educadores i educadors socials (estigueu col·legiats o no) que vulgueu participar en l'elaboració de l’#InformeES 2017, podeu respondre aquest qüestionari fins el 3 de juny.

L’èxit del projecte rau en la implicació dels professionals. Sense la vostra participació no seria una realitat. Moltes gràcies!

El qüestionari està dividit en 4 parts:

  • informació personal
  • informació en relació amb la teva formació
  • informació professional
  • informació sobre associacionisme professional

Per qualsevol consulta, es pot contactar a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o del telèfon 934 521 008.

El primer Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya es va realitzar amb dades del 2014. Aquest es va dur a terme amb la col·laboració de les universitats que ofereixen els estudis d’educació social, diferents entitats i també de 846 professionals de l’educació social que van respondre el qüestionari i ens van donar a conèixer la seva situació professional.

Del conjunt de dades apuntades a l’#InformeES 2014, en van destacar 12 punts:

  1. Feminitació de la professió: El 74,9% som dones.
  2. Professionals joves: El 19,6% vam néixer entre el 1980 i el 1984.
  3. Apostem per la formació continuada: El 70,3% seguim fent formació permanent no homologada.
  4. No sempre s’exigeix la titulació per accedir a un lloc de treball.
  5. Reorientació professional. No sempre acabem la nostra vida professional exercint l’Educació Social.
  6. Dispersió d’àmbits d’intervenció i diferències en la seva distribució entre homes i dones.
  7. Percepcions salarials baixes.
  8. Dispersió de convenis als quals estem adscrits.
  9. No disposem d’una clara diferenciació ni visibilització en un mapa molt divers del mercat contractual.
  10. Percepció de precarietat en la professió.
  11. Novetats normatives i legals que poden tenir gran impacte en la professió (RSAL, transparència...).
  12. Necessitat de fer pedagogia a través dels mitjans de comunicació de la realitat de la professió.



>>Podeu veure els punts més destacats d’aquest treball:  VEURE VÍDEO

>>InformeES 2014 (pdf).