Posem en marxa, per segona vegada, l’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, #InformeES. L’objectiu d’aquest Informe és actualitzar la lectura de la realitat de la professió a Catalunya.
Amb aquesta segona edició, la nostra voluntat és consolidar aquesta iniciativa i poder començar a dibuixar l’evolució de la professió, a través d’uns indicadors comparables.
Totes les educadores i educadors socials (estigueu col·legiats o no) que vulgueu participar en l'elaboració de l’#InformeES 2017, podeu respondre aquest qüestionari fins el 3 de juny.
L’èxit del projecte rau en la implicació dels professionals. Sense la vostra participació no seria una realitat. Moltes gràcies!
El qüestionari està dividit en 4 parts:
- informació personal
- informació en relació amb la teva formació
- informació professional
- informació sobre associacionisme professional
Per qualsevol consulta, es pot contactar a través del correu
El primer Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya es va realitzar amb dades del 2014. Aquest es va dur a terme amb la col·laboració de les universitats que ofereixen els estudis d’educació social, diferents entitats i també de 846 professionals de l’educació social que van respondre el qüestionari i ens van donar a conèixer la seva situació professional.
Del conjunt de dades apuntades a l’#InformeES 2014, en van destacar 12 punts:
- Feminitació de la professió: El 74,9% som dones.
- Professionals joves: El 19,6% vam néixer entre el 1980 i el 1984.
- Apostem per la formació continuada: El 70,3% seguim fent formació permanent no homologada.
- No sempre s’exigeix la titulació per accedir a un lloc de treball.
- Reorientació professional. No sempre acabem la nostra vida professional exercint l’Educació Social.
- Dispersió d’àmbits d’intervenció i diferències en la seva distribució entre homes i dones.
- Percepcions salarials baixes.
- Dispersió de convenis als quals estem adscrits.
- No disposem d’una clara diferenciació ni visibilització en un mapa molt divers del mercat contractual.
- Percepció de precarietat en la professió.
- Novetats normatives i legals que poden tenir gran impacte en la professió (RSAL, transparència...).
- Necessitat de fer pedagogia a través dels mitjans de comunicació de la realitat de la professió.
>>Podeu veure els punts més destacats d’aquest treball: VEURE VÍDEO
>>InformeES 2014 (pdf).