Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

“Pràctiques restauratives en Centres de Protecció a la Infància de Catalunya” obra guanyadora de la 5a edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.

“Pràctiques restauratives en Centres de Protecció a la Infància de Catalunya; una proposta metodológica” de l’educador social David Román Fernández és l’obra guanyadora de la 5a Edició del Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster.

L’acte de lliurament del Premi es va dur a terme ahir dijous 9 de novembre a la tarda, al Centre Cultural Tecla Sala de la ciutat L'Hospitalet de Llobregat.

La gestió dels conflictes i la convivència dels centres residencials del sistema de protecció és una realitat complexa de gestionar. El treball guanyador del premi Quim Grau és una aproximació a una proposta metodològica basada en pràctiques restauratives, que tingui com a objectiu la millora de la vinculació i la convivència, prenent com a referència el funcionament d'alguns centres del sistema de protecció a la infància a Catalunya, i tenint en compte dues variables: la gestió i l'aplicació de la normativa i reglament disciplinar; és a dir, analitzar si en els centres s'aplica una norma única aplicable a tots per igual, o bé aquesta serveix com a marc de referència i permet exploracions singulars en funció de cada cas. La segona variable pretén considerar la mirada clínica i reflexionar sobre els límits -o possibles- en relació a l'aplicació de pràctiques restauratives amb els menors  que resideixen en els centres.

La dotació econòmica del premi és de 6.000 € i, a més a més, l’obra es publicarà durant el 2018.

El David Roman és col·legiat del CEESC i coordina el Col·lectiu professional de Protecció a la infància i l’adolescència a Barcelona, que treballa, pel disseny de respostes a les necessitats detectades al sistema de protecció a la infància.  Necessitats que afecten als i les professionals, els drets dels infants i al model de protecció en general.

Aquest premi, que té la finalitat de promoure la reflexió escrita sobre la pràctica professional en el camp de l’educació social amb infància, adolescència i joventut, aprofundint en els efectes educatius resultants de l’acció professional, va néixer fa 10 anys amb la intenció de retre un homenatge a en Joaquim Grau i Fuster com a persona i com a educador social i també als ciutadans que com ell ajuden a fer les nostres ciutats més obertes, més hospitalàries i respectuoses amb les persones que les habiten.

Les entitats que l’organitzen són el Grup de Recerca en Educació Social (GRES), l'Ajuntament de L'Hospitalet, la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.

Notícia a Televisió L'H:

<param