 |
24 de gener: Reivindiquem l’essència de
l’educació social en un món digitalitzat
Avui,
Dia Internacional de l’Educació, reivindiquem el
paper fonamental d'educadores i educadors socials
com a professionals i com a agents de canvi.
I fem una crida a tota la societat perquè
treballem conjuntament per garantir que l’educació
continuï sent un motor d’inclusió, equitat i
transformació social en un futur cada vegada més
digitalitzat.
[més info]
|
|
 |
El valor i les conseqüències del llenguatge en
l'educació social
La manera com anomenem les persones amb qui
treballem (usuari, persona, subjecte) pot tenir
conseqüències i efectes diferents en cada cas? En
aquesta nova sessió del Seminari Educació Social
sobre la Taula en parlarem. Si ets professional de
l'educació social i creus que el debat enriqueix
la nostra pràctica, vine, t'hi esperem!
[Girona, 31 de gener] |
|
 |
El Full Informatiu, una eina més per estar al
dia de la professió
Ja
teniu a disposició el Full Informatiu d'hivern. En
aquest número, com a tema destacat, parlem
d'educació social i joventut. També de la
importància de la participació al CEESC i moltes
coses més. Esperem que us sembli interessant.
[llegeix El Full] |
|
 |
El paper de les educadores i els educadors
socials a l'escola
Onda Cero ens entrevista per parlar de la figura
de l’educador i l’educadora social als centres
educatius. "Si educadors/ores socials treballem en
col·laboració i corresponsabilitat amb els
mestres, podem abordar aspectes que per ells poden
ser més difícils, temes socials o familiars
complicats, com situacions d'abusos o dificultats
econòmiques molt greus..." afirma Laura
Aubeso.
[escola
l'entrevista] |
|
 |
L'arribada de joves migrants
sense referents familiars a Tarragona
L'any passat, Tarragona va acollir 458 infants i
joves migrants sols. L'arribada d'aquest joves a
la demarcació ha caigut el 23,5% en dos anys, una
dinàmica contrària a la del total de Catalunya. El
Diari de Tarragona entrevista a Albert
Font-Tarrés, vicepresident del CEESC: "Fa temps
que el CEESC demana que es revisi el model
d'atenció català". perquè cal un control més
gran".
[llegeix la
notícia] |
|
 |
CURS PRESENCIAL: Eines de
mindfulness per a l’abordatge de les
addiccions
La formació ofereix al participant una mirada
específica entorn les addicions i els processos
d’acompanyament que enriquirà la intervenció
socioeducativa. Aporta eines amb les que
intervenir-hi per a facilitar la presa de
decisions amb pràctiques específiques del protocol
MBAR (Mindfulness Based Adiction Recovery) que
poden ser de servei en els processos
d’autoregulació i gestió.
[Barcelona, del 4
al 25 de febrer] |
|
 |
CURS PRESENCIAL:
L’atenció centrada en la persona en entorns
residencials
L'atenció centrada en la persona és un model que
cerca transformar la cultura d'atenció en
residències, promovent un ambient on cada persona
és vista com un ésser únic amb la seva pròpia
història i dignitat. En aquest curs explorarem
l'evolució dels models d'atenció, les dimensions
d'intervenció i les estratègies per implementar
aquest enfocament a la feina diària.
[Aula virtual, del
6 al 27 de febrer] |
|
PUBLI

|
|
|
|
|
|