
|
Participa a l'#InformeES 2020
585 persones ja han respost el qüestionari de
l'#InformeES 2020. Però encara en necessitem més
per actualitzar la lectura de la realitat de la
professió a Catalunya i poder dibuixar de la
manera més fidel possible l’evolució de la
professió a través d’uns indicadors
comparables.
[omple
el qüestionari] |
|

|
Premis
RetinES 2021
Participa a la la vuitena convocatòria dels Premis
RetinES que enguany compta amb dues modalitat de
concurs: a la millor obra o projecte audiovisual
en benefici de l’acció i/o activitat
socioeducativa, i a la millor obra o projecte
audiovisual realitzat per joves de 18 a 30 anys.
[Termini:
15 d'abril] |
|

|
Observatori de la realitat sociolaboral de l'ES
L’Observatori
té com a objectiu donar una visió àmplia,
continuada i evolutiva de la professió des de la
perspectiva sociolaboral. Si teniu alguna
informació sobre la realitat laboral dels
educadors i educadores socials (convenis mal
aplicats, protestes o accions que esteu duent a
terme, convocatòries, etc.), feu-nos-ho saber!
[més
info] |
|

|
Xarxa Educació 360 a les Terres de Lleida
El proper dissabte 27 de febrer tindrà lloc
aquesta jornada en què s'establirà un diàleg amb
persones que desenvolupen quatre experiències a
les Terres de Lleida, entre les quals hi haurà "La
figura de l’educadora social a l’escola per
promoure la convivència i la relació amb
l’entorn".
[més
info] |
|

|
Relatoria
dels Diàlegs ètics en temps de pandèmia
Hem publicat la relatoria de la segona sessió dels
Diàlegs on es va crear un espai d’intercanvi de
vivències professionals intenses que s’han donat
durant els mesos de pandèmia a partir de les
aportacions que ens van arribar, amb l'objectiu de
fer una reflexió conjunta i construir un document
de recomanacions.
[més
info] |
|

|
Relatoria
de la Càpsula de Gent Gran
Hem
publicat el vídeo i la relatoria de la conversa
amb professionals de l'àmbit en què es va
concloure que l’educador/a social dins les
residències dota de qualitat i fa més digna la
vida d’aquestes persones, ja que no només ajuda a
garantir-ne els drets més bàsics sinó també la
part més afectiva i emocional dels residents.
[més
info] |
|

|
Jornada
sobre la Selecció de professionals per
competències (ES de Justícia Juvenil)
El proper 5 de març tindrà lloc aquesta jornada en
què s’abordarà la selecció per competències de
professionals de l’educació social pel Departament
de Justícia, posant l’accent en l’avaluació del
model feta en una mostra de centres educatius de
Justícia Juvenil, objecte central de la jornada.
[més
info] |
|

|
Acompanyament
sociojurídic a persones migrades i refugiades
La
Fundació FICAT inicia una campanya de crowdfunding
destinada a brindar una bona atenció
personalitzada que afavoreixi l'apoderament dels
usuaris i usuàries davant la seva pròpia situació
administrativa ja que la manca de coneixement
jurídic augmenta el risc de casos d'irregularitat
sobrevinguda.
[més
info] |
|

|
CURS
ON LINE: El
valor dels valors: taller per conèixer els
nostres valors
Taller d’autoconeixement dels valors personals,
professionals i laborals. Identificar i analitzar
els valors us permetrà enfocar millor les vostres
prioritats i valorar si realment esteu “en el lloc
que volem estar” o si necessiteu introduir algun
canvi a la vostra vida per millorar-la.
[més
info] |
|

|
CÀPSULA: El
lloc actual de l'Educació Social en el camp de
les drogodependències
Parlarem
de les diferències entre recursos (deducció de
danys/lliure de droga) i la manera d'abordar la
tasca de l’educadora i educador social a cada
model. Els diferents moments del procés de
drogodependència i procés de recuperació, i les
possibilitats per a l'educació social en cada un
d'ells.
[més
info] |
|
|
|
|
|