Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

JORNADA: Camins i Perspectives professionals de l'Educació Social #PerspectivES21

JORNADA: Camins i Perspectives professionals de l'Educació Social #PerspectivES21

Data: Dimarts, 20 d'abril de 2021, de 9.00 a 19.00 h.
Lloc: Plataforma virtual del CEESC
Inscripcions: en aquest enllaç. Rebreu l'accés a la plataforma virtual un dia abans de l'inici de l'activitat.

Al Camins i Perspectives us proposem una sèries d'espais integrals i dinàmics on posar-vos al dia de la professió amb una mirada àmplia. Una oportunitat única de conèixer, preguntar o debatre amb professionals i docents de l’Educació Social especialitzats i en actiu.

Enguany hi incorporem un nou espai d’informació sobre contractació pública, privada i del tercer sector. Amb alguns apunts sobre el tipus d’ofertes de treball actuals que trobem per a educadores i educadors socials.

 

PROGRAMA I ÀMBITS PROFESSIONALS (sessions de 45')

09:00 -  Benvinguda i presentació

09:10 - 09:55 - Protecció a la infància i l’adolescència

10:00 - 10:45 - Gent Gran

10:55 - 11:40 - Escola

11:50 - 12:35 - Joventut

12:45 - 13:30 - Treball comunitari

--- Pausa ---

15:30 - 16:15 - Mediació

16:25 - 17:10 - Salut mental i drogodependències

17:20 - 18:05 - Presons

18:15 - 19:00 - Informació sobre contractació pública i treball a empresa i al tercer sector + Ofertes de treball actuals en Educació Social

 


PONENTS DELS ESPAIS

Protecció a la infància i l’adolescència

  • Sandra Hernández. Educadora social i psicopedagoga. Postgrau en Intervenció Sistèmica en Violències Familiars. Educadora en EAIA des de fa 10 anys amb àmplia experiència en CRAE i CA. Col·labora amb grups de recerca en infància i joventut, GRISIJ (UB) i Grup Liberi (UdG).
  • Juane Pérez. Educador infantil, diplomat en Educació Social i Màster en Infància i Adolescència. Experiència en el món del lleure i actualment treballa en un CRAE amb infants i adolescents.
  • Neus Morón. Integradora i educadora social. Ha treballat amb la fundación REIR en dos CRAEs, amb infants de fins als 16, un, i de fins als 21 anys, l’altre. També, amb l'entitat Inserma, amb adolescents migrants i grups de germans de 4 a 18 anys. Dins l’entron residencial també té experiència amb gent gran i salut mental.

Gent Gran

  • Quico Manyós. Llicenciat en Filologia Catalana i habilitat com a educador social. Col·legiat número 6625. Especialitzat, consultor i assessor en bones pràctiques, comitès d’ètica i serveis d’atenció a la dependència. Director general de Dignetik SL. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC.
  • Carme Ruiz Yélamos. Educadora social. Col·legiada número 6315. Membre del Col·lectiu de Salut del CEESC. Des del 2003, treballa en un hospital de dia per a persones amb deteriorament cognitiu i/o demència.

Escola

  • Rosa Guitart Aced. Mestra i psicòloga educativa. Professora de la UVIC-UCC dels graus d'Educació Social i Mestres. Membre del Col·lectiu d’Educació Social i Escola del CEESC.
  • J. Reinaldo Martínez-Fernández. Doctor en Psicologia amb èmfasis en processos cognitius per la Universitat de Barcelona (UAB). Actualment és el Coordinador del Grau d’Educació Social de la UAB i el seu àmbit d’acció són els patrons d'aprenentatge, l'aprenentatge autoregulat i la formació en investigació al llarg de la trajectòria acadèmica.

Joventut

  • David Lesan. Educador social. Llicenciat en Psicopedagogia. Tècnic de joventut del Servei Comarcal de Joventut del Consell Comarcal del Segrià. Es defineix com una persona motivada, motor d'iniciatives i amant del vincle entre joves, territori i societat. Experiència de més de 20 anys en l'àmbit de la joventut en els sectors del lleure, la participació i la cohesió social, l'educació i l'ocupació.
  • Núria Fernández. Ha estat dinamitzadora al Casal de Joves el Kaliu, de Lliçà de Vall, amb la Fundació REIR. Educadora de carrer i coordinadora del servei socioeducatiu l'Hivernacle de Sant Cebrià de Vallalta, on treballava amb els adolescents de 1r a 4t d'ESO.
  • Anna Planas Llado. Doctora en Pedagogia i coordinadora del Grau en Educació Social de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona. També imparteix docència en el Màster Interuniversitari Joventut i Societat.

Treball comunitari

  • Antonio Alcántara. Educador social. Màster en Innovació Educativa i Avaluació de Programes Formatius. Col·legiat número 10016. Especialitzat en gestió comunitària. Professor a la Universitat de Barcelona i membre de l’equip pedagògic de la Perifèrica (ESS) i de l’Ateneu Popular 9Barris. 
  • Laura Marino. Educadora i treballadora social. Llicenciada en Sociologia. Col·legiada número 8598. Treballa al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies fent seguiment de programes d'intervenció comunitària en els barris. Membre del Col·lectiu de Professionals del Treball Comunitari de Catalunya, entre altres.

Mediació

  • Inmi Roura. Educadora social i mestra d’Educació Infantil. Postgrau en Mediació amb la Comunitat Gitana. Formadora en Pràctiques Restauratives i Mediació. Col·legiada número 240. Mediadora familiar. Actualment treballa a l’Institut La Bastida com a professora del Cicle formatiu d’Integració Social i coordinadora del Servei de Mediació Escolar. Membre del Col·lectiu de Mediació del CEESC.

Salut mental i drogodependències

  • Ramona Fernández Sebastian. Educadora social que fa 21 anys que treballa al Centre d’Atenció i Seguiment a les drogodependències (CAS) de Granollers conduïnt diferents grups (dones, motivació, familiars i grup lliure de drogues). És referent del programa de Violència contra la parella (VCP) de la Subdirecció general de drogodependències.
  • Jordi Méndez Ulrich. Psicóleg. Col·legiat número 19404. Màster en Recerca en Psicologia de la Salut. Doctor en Psicologia de la Salut i de l'Esport per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professor del Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació de la Universitat de Barcelona. Membre del Grup de Recerca i Intervencions Socioeducatives en la Infància i l'Adolescència (GRISIJ) de la Universitat de Barcelona.
  • Fran Calvo. Coordinador d'Avaluació i Recerca, i direcció tècnica de la Fundació Salut i Comunitat. Professor associat del Grau d'Educació Social de la Universitat de Girona.
  • Xavier Garcia Godall. Arran d’haver viscut en primera persona la drogodependència i d’haver realitzat el seu procés de recuperació, decideix formar-se en l’ajuda als altres. Ara, des de fa 8 anys duu a terme la funció d’educador social i terapeuta al Centre Terapèutic La Garriga, un centre de tractament ambulatori de les drogodependències basat en el model lliure de drogues. També col·labora habitualment en diversos blogs i associacions d’ajuda a persones amb addiccions.

Presons

  • Elisenda Sancenón. Educadora social. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural. Col·legiada número 7465. Treballa al Centre Penitenciari Quatre Camins. Ha estat tutora i consultora de la Universitat Oberta de Catalunya. Membre del grup de treball de l’entrevista motivacional dins l'àmbit penitenciari.
  • Elisabet Boó. Educadora social. Llicenciada en Psicologia i Màster en Criminologia. Curs de Formació Ocupacional de l’educador/a en el medi penitenciari. Col·legiada número 8449. Treballa al Centre Penitenciari Puig de les Basses i és tutora i consultora de la Universitat Oberta de Catalunya. Membre de la Comunitat de Pràctica (CoP) d’educadors/ores socials de centres penitenciaris. Membre del grup de treball de gamificació a les presons.

Informació sobre contractació i ofertes de treball

Tipus de contractes, de convenis, sobre oposicions, el tercer sector i l’empresa. I nínxols de treball amb més oferta laboral actual.

  • Núria Ferrer Santanach. Educadora social i pedagoga. Màster en models i estratègies d’acció social i educativa en la infància i adolescència, i doctorat en Educació; amb 14 anys d’experiència en l’àmbit dels serveis socials locals.
  • Eva Mª Sasot Sierra. Tècnica d'atenció col·legial del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya.

 ---

Aquesta jornada està organitzada pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya en col·laboració amb les universitats catalanes: Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Ramon Llull - Fundació Pere Tarrés, Universitat de Vic i Universitat Oberta de Catalunya.

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 20-04-2021 9:00
Finalització de l'activitat 20-04-2021 19:00
Localització En línia