Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Quina és la realitat de la professió a Catalunya?

L’any 2014, amb la mirada posada en els 25 anys de la creació de la Diplomatura d’Educació Social i els 20 anys de la creació del CEESC, vam creure que era un bon moment per parar i reflexionar sobre com ha evolucionat la nostra professió en aquests anys i veure on es trobava.

Per aquesta raó vam voler elaborar l'’Informe de l’Estat de l’Educació Social a Catalunya, fruit de la voluntat de la Junta de Govern del CEESC d’actualitzar la lectura de la realitat de la professió a Catalunya. Per elaborar l'Informe 2014 es va demanar col·laboració a les universitats que ofereixen els estudis d’educació social, a diferents entitats i també als professionals de l’educació social que, a través d’un qüestionari, ens van donar a conèixer la seva situació professional.

Transcorreguts 3 anys des de l’Informe anterior, ens va semblar una distància suficient i correcta per actualitzar l’estat i l’evolució de la professió. S'hi mantenen tècniques qualitatives que complementen les dades i els doten de sentit. En aquesta ocasió, consisteixen en una descripció de les actualitzacions normatives que afecten la professió, o les lectures i previsions de futur que fan les alumnes que han obtingut les millors valoracions dels seus expedients acadèmics o dels seus treballs de final de grau de totes les universitats catalanes.

Establim així un precedent que es vol mantenir en el temps, de manera que cada tres anys anirem repetint la lectura, i anirem dibuixant una sèrie de tendències que ens ajudin no només a visualitzar la nostra professió sinó, també, a tenir fonaments diagnòstics per a l’establiment d’estratègies i objectius. Només des del coneixement de la realitat podem avançar en les millores desitjades.