Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

CÀPSULA: Aprenent sobre la importància i implementació de la cura narrativa com a eina per assolir una atenció centrada en la persona

CÀPSULA: Aprenent sobre la importància i implementació de la cura narrativa com a eina per assolir una atenció centrada en la persona

Data: 24 d’octubre, de 17.00 a 20.00h
Lloc: Seu del CEESC a Barcelona.

Aquesta formació parteix del projecte CCentre*, que el grup GISME de la Universitat de Barcelona coordina des del 2016 i que ofereix, en aquest nou curs, un cicle formatiu per tal de continuar posant les persones grans al centre dels serveis de cura i salut. Aquesta formació s’ofereix amb un fil conductor: les narratives.

La narrativa ha anat prenent importància com el procés mitjançant el qual les persones donen sentit a la realitat que els envolta, un procés narratiu que permet donar significat a l’experiència. La metodologia narrativa s’ha anat desplaçant a moltes disciplines com un enfocament diferent cap a l’atenció a les persones, centrant-se en el coneixement personal i biogràfic de l’usuari/a com a part essencial i de millora dels serveis de cura, el tractament i la pràctica professional.

*El projecte CCentre: una perspectiva narrativa per millorar l'envelliment i el benestar de les persones, (de l'original, Ccentre: a narrative approach to improve citizens’ ageing and well-being), ha estat finançat per l’àrea de Salut de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT Health) de la Unió Europea.

La formació consta de tres fases, la primera de les quals es realitza és específica i adreçada a professions concretes. Les persones que participin a la primera fase podran participar a les següents fases, que ja es realitzaran de manera conjunta amb altres professionals.

Es tracta d’una activitat subvencionada. Tindran preferència per participar-hi educadores i educadors socials col·legiats, preferentment que treballin amb gent gran, així com persones del seu entorn professional que vulguin tenir un primer contacte amb el seu Col·legi professional i hagin estat convidades per algun membre (en el formulari d’inscripció cal especificar-ho). Les persones que no compleixin aquests requisits, romandran en llista d’espera i podran participar de la formació en cas que no es cobreixin totes les places que tinguem a disposició.

Objectius de la formació:

  • Definir els requisits per oferir una atenció centrada en la persona en serveis socials i sanitaris.
  • Destacar la contribució de les narratives per humanitzar el tracte i atenció social i sanitària.
  • Identificar competències i estratègies narratives aplicables en contextos d'atenció social i sanitària.

Apunts:

  • En moltes ocasions l'atenció en serveis socials i de salut s'ofereix de manera despersonalitzada, tractant les persones com a objectes sobre els quals s'intervé, no com a persones amb les quals s'estableix una relació humana. 
  • Revertir aquesta situació i personalitzar les cures és un requisit fonamental per fomentar la qualitat del servei i col·locar el benestar, tant de professionals com d’usuaris, al centre del procés d'atenció.
  • Les estratègies de tipus narratiu han mostrat ser una eina ineludible per aconseguir aquest objectiu.

Metodologia:

  • El curs seguirà una metodologia participativa en la qual s'interpretaran narratives de persones grans que aportarà el formador. S'animarà els participants a aportar-hi les seves pròpies experiències amb persones grans, per interpretar-les d'acord amb els conceptes plantejats en la sessió.

Calendari:

1A FASE – Formació centrada en l’ús de les narratives en els serveis de salut i cura vinculats a les persones grans.

  • Sessió específica per a membres del CEESC que treballin amb gent gran. 24 d’octubre de 17.00 a 20.00h a la seu social del CEESC. Més informació.

Formador: Dr. Feliciano Villar. Psicòleg. Professor titular del Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de Barcelona.

2A FASE – Formació teòricpràctica al voltant de la metodologia en cascada

  • Sessions conjuntes amb altres professionals. 5, 6, 12, 13 de novembre. Més informació.

3A FASE – L'Acadèmia d'Hivern Internacional

  • 28, 29, 30 de novembre.

---

Et recordem que que una activitat sigui gratuïta no vol dir que no tingui valor. Des del CEESC hi invertim recursos humans i econòmics per dur-la a terme, així que si us hi apunteu, però finalment no podeu venir, aviseu-nos, si us plau. La vostra plaça pot anar a alguna altra persona interessada. 

Amb el suport de:

 

 

Informació bàsica

Inici de l'activitat 24-10-2018 17:00
Finalització de l'activitat 24-10-2018 20:00
Localització
Barcelona
Carrer d'Aragó, 141, 08015 Barcelona, España
Barcelona
Ja no acceptem inscripcions per a aquesta activitat