Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

De què parlem quan ho fem sobre Educació Social?

Què entenem els propis educadors i educadores socials per Educació Social? I la població en general? A què ens dediquem els educadors i les educadore socials? Realment eduquem a la societat com en la nostra denominació indica? Tenim coneixements específics o ens nodrim de coneixements d’altres disciplines? Som professió i som disciplina? Tenim prou eines per fer front a la pràctica del dia a dia?

Aquestes són algunes de les preguntes que es plantejaran al debat de Tarragona sobre Educació Social: Rols, Llenguatge i Context. Al llarg de dues hores, debatrem sobre el concepte d’educació social, els rols professionals i la pràctica de la professió en la societat actual. Ens aproparem a les dificultats amb que ens trobem, com també amb les possibilitats de creació d’espais de creixement professional a través de la mateixa pràctica, reflexionant sobre allò que ens dificulta però també allò que ens facilita un desenvolupament ple de l’educació social.

El debat tindrà lloc el proper 23 de maig, a les 17h, a l'Aula C - 010 de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

Si no podeu venir, el podreu seguir per streaming i participar a través de les xarxes socials amb les etiquetes #DebatsCEESC20anys #llenguatgES.

A càrrec de: 

Maria Jose Domínguez, doctora en Pedagogia i educadora social habilitada. Des del 2001 treballa com a coordinadora pedagògica a la UEC Municipal "Aula15" de l'Ajuntament de Vila-seca i com a professora associada del Departament de Pedagogia de la URV impartint docència al grau d'Educació Social. Ha desenvolupat funcions d'educadora en un CRAE, ha estat experta-assesora d'una Comunitat de Pràctica del Departament de Justícia i ha impartit cursos d'especialització vinculats fonamentalment a temes desadaptació social i socialització parental

Jordi Solé, pedagog i educador social habilitat. Professor del Grau d'Educació Social a la Universitat Oberta de Catalunya. La seva trajectòria professional ve marcada pel seu pas en diferents centres de protecció a la infància i l'adolescència i els serveis socials. També ha treballat com a pedagog en l’EAIA del Baix Penedès i com a professor
associat del Departament de Pedagogia de la URV. Participa en diferents espais de
pensament crític i acció col·lectiva i té diverses obres publicades.

Moderarà el debat en Ricard Fernández, director del CRAE Sant Josep de Tarragona.

Inscripcions en aquest enllaç.