Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 15. Innovació social, entre el desig i la realitat
Data publicació: Desembre 2013

Vivim temps de crisi i, com a professionals de l'educació social, lògicament, això ens afecta. Ens afecta en la dotació dels serveis en què treballem; ens afecta en la demanda social envers la nostra tasca, i, fins i tot, ens afecta pel que fa a l'existència o continuïtat del nostre espai de treball.

Davant d'això, es busquen sortides en direccions molt diferents. Hi ha qui confia en la força de la iniciativa personal o en grup. Cal abandonar els hàbits de funcionari, es diu, i es confia en construir un món millor, o en resoldre les situacions concretes des de l’esperit emprenedor. D'altres hi afegeixen la innovació com a ingredient. No serà només la iniciativa privada el que ens salvi, es pensa, sinó també la nostra intel·ligència i capacitat per a incorporar-hi nous coneixements i tecnologies en l’educació social. També hi ha qui busca les noves sortides en l’apoderament i en la connexió amb la societat. Es creu que la força, la legitimitat i l’eficiència de les noves propostes s'ha de trobar en el seu arrelament social. Finalment -i sense afany de donar la llista per definitiva- hi ha qui posa l'accent en el canvi polític global. Trobarem noves sortides quan siguem capaços de canviar el marc global en què ens inserim.

En aquest número de Quaderns hem intentat explorar en totes aquestes direccions, amb l’esperança que cada un de nosaltres trobem bones idees i motivacions a incorporar en la nostra acció.

Jordi Oliveras
Membre del Consell de Redacció

SUMARI

  • Monogràfic: Innovació social, entre el desig i la realitat
    • Entrevista a Josep Maria Miró i Pascual. Esther Subias Vallecillo
    • Innovació social: elements clau i reptes del tercer sector. Noelia Muñoz González
    • El model cooperatiu, encaix per a l’educació social. Preguntes i respostes d’un educador cooperativista. Miquel Moré i Mateu
    • Innovació social: més societat o més mercat? Rubén Martínez Moreno
  • El futur de l’educació social vist des de l’alumnat universitari. Noelia Muñoz González
  • El CEESC, 3 visions. L’experiència en la presidència de Rafel López, Maite Mauricio i Pepín de la Rosa
  • El taller d’habilitats parentals “Ser pare avui”. Proposta del Lluçanès perquè els homes no es quedin fora de joc. Julio Cirbián
  • Entrevista a Jaume Asens. Jordi Oliveras
  • CiutatBeta: construint espais per exercir la ciutadania. Pep Guasch, Òscar Martínez i Carolina Marcos
  • Serveis socials bàsics: una mirada des de dins. Maria Rosa Monreal i Maite Boldú
  • Professionalitat i activitat de l’educador social. Álvaro Casas
  • Una altra presó és possible. Marta Nomen Brotons