Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació.
Pots consultar la nostra política de cookies aquí. Fent clic al botó "Accepto" d'aquest banner estàs acceptant de forma explícita que estàs d'acord amb la nostra política de cookies.
Si tens dubtes pots obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 19 - Número especial. 20 anys i més
Data publicació: Novembre 2017

Aquest any, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya celebra el seu 20è aniversari. Una bona manera de celebrar-lo és recordant i avaluant aquests 20 anys, reflexionant sobre aquells elements que han estat més rellevants en la nostra professió.

Per això es presenta un Quaderns d’Educació Social diferent, exclusiu per a aquests 20 anys, que utilitza la cronologia temporal (des de l’any 1996 fins a l’actualitat) com a pretext per poder introduir diversos temes clau relacionats amb l’educació social, com ara la mediació, la legislació marc, la formació dels professionals, la deontologia professional, entre molts d’altres, i per conèixer la seva evolució al llarg d’aquests anys.

Hi trobareu articles en diferents formats que aporten elements històrics, reflexions actuals i visió de futur; és a dir, volem deixar per escrit el nostre passat (d’on venim, per a què estem aquí…), entendre el que estem vivint (el present de la professió) i aportar pinzellades de cap a on anem (futur).

Des dels Quaderns seguim compartint el saber per afavorir la difusió i l’aprofundiment de temes d’interès per a l’Educació Social.

SUMARI

  • 30 d’octubre de 1996: neix el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya. Rafel López Zaguirre
  • Virtuts i mancances en el treball educatiu sobre drogues. Carles Sedó
  • 24 Educació social per totes les vies. Oscar Barril Andrés
  • Del telecentre de finals dels noranta a l’espai d’experiències educatives. Luis Miguel Castillo Vázquez i Toni Téllez Ibáñez
  • La globalització i els seus efectes sobre la nostra relació amb el territorio. Domenico Di Siena
  • El codi deontològic de l’educador i l’educadora social: ecos del passat, reflexos del present i aposta de futur. Iñaki Rodríguez Cueto
  • 20 anys (i més) de relació entre el món professional i el món acadèmic en l’educació social. Carlos Sánchez-Valverde
  • De què està feta la idea de frontera? Carlos Skliar
  • Lluitant contra la violència masclista. Virinia Chavira
  • El moviment de transició ofereix una resposta als reptes ecosocials del nostre temps. Ana Huertas Francisco
  • Revisant la Llei de la dependència. Una història d’ombres i llums. Quico Mañós
  • Als deu anys de la Llei de serveis socials. Xavier Pelegrí Viaña
  • Còmic: Històries reals. Tyto Alba
  • Reflexions a l’entorn de la mediació i l’educació social. Isabel Bujalance Gómez
  • Una mirada amiga a la Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència (LDOIA). Araceli Lázaro Aparicio
  • Els moviments socials poden canviar la societat. Miquel Rubio Domínguez
  • L’educació social. També digital. Jordi Bernabeu Farrús
  • La identitat professional construïda des del grau d’Educació Social. Mercedes Aceituno Castillo
  • Housing First: la clau no està en el pis. Marta Olaria Sendra
  • Entrevista a Pere Estupinya. Esther Subias
  • Els camins ES dibuixen pas a pas... Begoña Escribano Garvin
  • Hi ha quelcom més innovador que una educadora o un educador social? Roger Brufau

Il·lustracions: Patossa.