Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Núm. 9. L'Animació Sociocultural en l'Educació Social. Essència i presència d’una manera de fer
Data de publicació: Gener 2007

L’animació sociocultural és part essencial de l’educació social; forma part d’allò pel que l’educació social és el que és; es troba en l’educació social de manera permanent i invariable; constitueix la natura pròpia de l’educació social. Sense l’animació sociocultural, l’educació social no existiria com la coneixem actualment al nostre país, seria una altra cosa.

En aquest número de Quaderns es parteix d’un recorregut històric que és llarg, amb un present amb múltiples perspectives i complicitats possibles, i es planteja que als educadors i educadores socials en animació sociocultural els queden encara un bon munt de reptes a treballar, complexos i, alhora, profundament excitants.

SUMARI

  • Retorn al concepte “socio”? Jaume Casacuberta
  • Breu història de l’associacionisme professional dels animadors socioculturals a Catalunya. Manuel Cortés.
  • L’accent educatiu en l’A de l’ASC. Isabel Maestre.
  • Entre la coherència i l’ambigüitat, la (in)formació. Enric Miró.
  • La formació acadèmica de l’animador sociocultural en la societat del coneixement. Pilar Morros.
  • Els Tècnics en Animació Sociocultural, una professió de frontera. Pilar Figueras i Hortènsia Grau.
  • Els perfil i les funcions dels professionals en el lliure mercat. Xavier Franch.
  • Associacionisme i participació: dos elements de desenvolupament i canvi social, amb la formació com a eina de treball. Lluís Salitges.
  • Mediació i acció creativa. La dimensió arts-comunitària. Montse Capel.
  • Proximitat, gestió municipal, intervenció i animació sociocultural. Ricard Martínez.
  • Trajectòria d’un centre cívic. Marta Balló.
  • Història d’un, història de dos, història de molts. Sònia López i Pat Velilla.
  • L’animador/a sociocultural: apunts “sui generis” per a la seva definició actual. Gemma Lladós i Joan Pedregosa.
  • Aproximacions a la identitat contemporània. Una visió col·legial. Conversa entre la Maite Mauricio, en Rafel López, en Xavi Campos i en Jaume Casacuberta.

 Il·lustracions: Roda