Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i/o mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'.

Concurs #InstaCEESC. Educa que fa fort

 

Entrades gratuïtes per a persones col·legiades.

 

Oferim 5 beques per al VII Congrés Estatal d’Educació Social

 

El CEESC ofereix 8 beques per al Be Youth Worker Today – BYWT

 

El 17 d’octubre, se celebra el Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa. Enguany i com ja s’ha fet anteriorment, organitzacions de l’àmbit d’acció social, la pau, els drets humans i la cooperació ens unim per fer una acció conjunta en el marc de la campanya Pobresa Zero.

Aquesta vegada l’acció porta per lema “12 fronts en la lluita contra les desigualtats” i es concreta en una acció davant del Parlament de Catalunya per reclamar als nous representants institucionals polítiques que actuïn sobre les causes estructurals de les desigualtats amb l’objectiu d’afavorir la redistribució de la riquesa, oferir un marc real d’igualtat d’oportunitats i garantir una vida digna per a tothom.

El CEESC s'ha adherit al Manifest ’12 fronts en la lluita contra les desigualtats’ que reclama “fer de Catalunya un país més just” i contribuir a que la igualtat d’oportunitats i la garantia d’una vida digna siguin possibles també arreu del món. Així mateix, inclou un total de 41 mesures en els àmbits d’economia i mercat de treball, habitatge, educació, salut i serveis sociosanitaris, prestacions socials, polítiques migratòries, fiscalitat, comerç, transaccions financeres, deute públic, inversions de transnacionals i cooperació internacional.

Els hashtags que s'utilitzaran a les xarxes durant tot el dia 17 són #17O #PobresaZeroCat #12frontsxigualtat. A la pàgina de Facebook i al blog de la campanya s'anirà actualitzant la informació i les adhesions que es rebin.

Podeu descarregar-vos el manifest en aquest enllaç.

 

Publicada al BOE la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, del Tercer Sector d’Acció Social

 

El passat 2 d’octubre, en motiu dels actes de celebració del Dia Internacional de l’Educació Social, es va comunicar la decisió del jurat de la 3a edició del Concurs de Projectes d’Educació Social Memorial Toni Julià.

 

Aquest dimecres, 7 d'octubre, es va fer la presentació pública de la campanya “Jo faig un 36 per a la Fundació SER.GI”.

L'objectiu d'aquesta campanya és recaptar fons per al seu projecte de Masoveria Urbana, que permet l'accés a l'habitatge a un preu més econòmic, a canvi de petites reformes per part del llogater.

La fundació SER.GI va engegar el seu projecte de masoveria urbana ara fa tres anys, a finals del 2012. Aquesta fórmula de lloguer social permet que les famílies en risc d'exclusió puguin abaratir el preu de l'arrendament a canvi de fer millores pactades als habitatges.

La intenció és que qui vulgui pugui contribuir amb 36€ anuals, tres euros mensuals, per cobrir la gestió de com a mínim 5 habitatges que es destinaran a persones o famílies en risc d’exclusió i que han perdut el seu lloc de treball o que no poden arribar a pagar un lloguer a preus de mercat, però que tenen les habilitats i experiència suficient, ells o persones del seu entorn, per fer les obres de millora. (www.fundaciosergi.org/colabora/faigun36/)

Al CEESC som conscients que l'encariment de l'habitatge és una greu problemàtica social i que hi ha entitats com la Fundació SER.GI que tenen projectes per pal·liar-ho, per això recolzem la campanya i us encoratgem a col·laborar-hi.

La presentació de la campanya va anar a càrrec de Bru Pellissa i Jaume Fàbrega, president i vicepresident, respectivament, de la Fundació SER.GI, acompanyats dels representants de les entitats que recolzem la campanya: el Col·legi de Pedagogs de Catalunya, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Girona, el Gremi d’Instal·ladors de Girona, l’Associació d’Hostaleria de Girona i Radial i l’Associació Gironina d’Empresàries.